متخصص عصب کشی
نوشته شده توسط : sara amiri

بهترین متخصص عصب کشی
کشیدن دندان یکی از سخت ترین خدمات دندانپزشکی است و حتما باید به بهترین متخصص عصب کشی در رشت در کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس مراجعه کنید.

درمان ریشه یا روت کانال یکی از خدمات دندانپزشکی است که در طی این فرآیند، قسمت هایی از دندان که بافت آن از بین رفته برداشته می شود. این باعث رشد مجدد دندان می شود. اغلب این کار توسط دندانپزشک عمومی یا متخصص انجام می شود که قبل از شروع کار به مراجعه کننده بیهوشی تزریق می کند تا درد کمتری احساس کند. اگر به دنبال بهترین دندانپزشک رشت هستید پیشنهاد ما کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس است.

با ما همراه باشید و در ادامه مقاله با فرآیند کشیدن دندان و سپس بهترین متخصص عصب کشی آشنا خواهید شد.

فردی که نیاز به عصب کشی دارد احتمالاً با مشکل درد در ناحیه دندانی مواجه شده است که می تواند طبیعی یا با شدت زیاد باشد یا احساس گرما و تورم لثه ها داشته باشد که از عوامل رایج بیمار شدن بیماران است. . او را نزد دندانپزشک و جراح مغز و اعصاب می برد.

جراح کانال ریشه
همانطور که می دانید جراحی ریشه یکی از سخت ترین جراحی های دندانپزشکی است. بنابراین، هنگام انتخاب جراح ریشه خود، نهایت دقت را داشته باشید و به درستی انتخاب کنید.


فرآیند عصب کشی کامل
این فرآیند در چهار مرحله طی دو جلسه مشاوره با پزشک انجام می شود:

مرحله اول:
در این مرحله بهترین متخصص عصب کشی ابتدا بی حسی موضعی را روی دندان اعمال می کند تا بیمار مراجعه کننده درد کمتری را متحمل شود، البته درد بیمار ناشی از عفونت در ناحیه پالپ دندان و اینکه فرآیند عصب کشی است. معمولا بدون درد است .
پس از بیهوشی، دندانپزشک (متخصص اندودنتیست) یک قطعه پلاستیکی را وارد می کند تا دندان را جدا کند تا در طول درمان تمیز بماند.


مرحله دوم:
دندانپزشک با ایجاد سوراخی از بالای دندان با یک مته بسیار کوچک به پالپ دندان دسترسی پیدا می کند.
اکنون که شرایط برای درمان پالپ مهیا شده است، متخصص اندودنتیست با استفاده از فایل های کوچک پالپ پوسیده و مواد میکروبی را استخراج کرده و شرایط لازم را در داخل دندان اعمال می کند.

سپس دندانپزشک بسته به تشخیص خود از آب یا مواد ضدعفونی کننده برای از بین بردن کامل میکروب های موجود در داخل دندان استفاده می کند.


سطح سوم:
پس از خشک شدن کامل دندان، دندانپزشک آن را پر می کند تا دندان دیگر عفونی نشود.

مرحله چهارم:
در آخرین مرحله عصب کشی، اندودنتیست کار خود را با قرار دادن روکش دائمی پس از مدتی که با توجه به وضعیت دندان های بیمار مشخص می شود، تکمیل می کند.

اگر به دنبال یک فوق تخصص دندانسازی در رشت هستید روی لینک زیر کلیک کنید.

https://drshamsdentist.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/


رنگ دندان بعد از کشیدن عصب
پس از درمان ریشه و جداسازی عفونت ها، رنگ دندان ها به تدریج تغییر می کند و به تدریج تیره تر و کدرتر می شود. در سال های اخیر شرایطی به وجود آمده و علم پزشکی در پیشگیری از این گونه مشکلات پیشرفت کرده است.

امروزه با مراجعه کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس در رشت می‌توانید نه تنها بهترین و راحت ترین جراحی را داشته باشید بلکه به راحتی از شر این مشکلات خلاص شوید.


عفونت مجدد بعد از عصب کشی
دردناک ترین عفونت مجدد است. این عفونت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله پر نشدن ناحیه حساس دندان که پزشک قبلاً در آن عمل کرده است که باعث نفوذ مجدد و تولید مثل باکتری‌ها و شروع مجدد درد می‌شود.

مورد دیگر ناتوانی متخصص ریشه دندان در تشخیص تعداد دهانه های مربوط به ریشه دندان است. . این باکتری ها دوباره عفونت ایجاد می کنند و درد شروع می شود.
اما اگر دوباره دندان عفونی شود درمان آن بسیار سخت تر و طولانی تر خواهد بود، زیرا پزشک متخصص اکنون باید موادی را که دندان را با آن پر کرده است خالی کند تا بتواند عفونت را درمان کند و منافذ را دوباره پر کند.

علائم عفونت دندان بعد از کشیدن عصب

درد فک، گوش یا گردن
دندان درد
فک ها به فشار دهان حساس می شوند
تورم و پف گونه
تورم غدد لنفاوی، لوزه ها و گردن
حساسیت به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم
تب
بوی بد دهان
طعم ناخوشایند در دهان
معرفی داروی کشتن عصب دندان...

نکته: اگر عفونت دندان درمان نشود، امکان سرایت این عفونت به سایر قسمت های دهان وجود دارد!
علائم ثانویه عفونت دندان
سردرد، خستگی و بی حالی
تب همراه با لرز و تعریق
صورت به حدی متورم می شود که بیمار نمی تواند دهان را کاملا باز کند
ضربان قلب افزایش می یابد و بیمار اسهال و استفراغ می کند.

پیشگیری از عفونت های دندانی

بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، روزی دو بار مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید.
کمتر غذاهای پر قند مانند شیرینی، شکلات و نوشابه بخورید.
رژیم غذایی مناسبی داشته باشید که حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات باشد.
از دخانیات و مشتقات آن دوری کنید تا دندان های ما عفونی نشوند.
از آب آشامیدنی حاوی فلوراید استفاده کنید.
هرگز نباید فراموش کنیم که هر از گاهی به دندانپزشک و متخصص مراجعه کنیم تا از سلامت دندان ها و دهان خود اطمینان حاصل کنیم.





:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: